Program „Mój Prąd”
1. Jest dla osób fizycznych wytwarzających energię elektryczną na własne potrzeby.
2. Obejmuje montaż instalacji PV o mocy 2-10 kW.
3. Dofinansowanie do 5000zł.
4. Termin naboru upływa: 18.12.2020r.
5. Dotacja jest zwolniona z podatku dochodowego.
6. W przypadku skorzystania z ulgi rolnej, nie można wystąpić o dofinansowanie
7. Wnioskodawca zobowiązuję się do eksploatacji instalacji przez co najmniej 3 lata.
8. Można złożyć więcej niż 1 wniosek (np. dofinansowanie do dwóch instalacji)
9. W sytuacji zakupu instalacji na kredyt i opłacenia faktury bezpośrednio przez bank, należy przedstawić potwierdzenie z banku o zapłaceniu faktury.
10. Nie ma znaczenia, gdzie będzie zamontowana instalacja (budynek mieszkalny, gospodarczy, grunt, itd.).
11. Jeżeli budynek jest w budowie, to można ubiegać się o dofinansowanie tylko jeśli jest wykonane przyłącze docelowe i OSD ma możliwość montażu licznika dwukierunkowego.
12. Dotacja jest zwolniona z podatku PIT, a koszty inwestycji, które nie zostały pokryte wsparciem możesz odliczyć od podatku (ulga termomodernizacyjna).
Jak uzyskać dofinansownie 5000 zł z programu "Mój Prąd"?
1. Kup i zamontuj mikroinstalację fotowoltaiczną.
2. Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.
3. Podpisz umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej.
4. Na stronie mojprad.gov.pl złóż wniosek online.
Jak uniknąć błędów we wniosku do programu “Mój Prąd”?
Większość złożonych wniosków o dofinansowanie szybko przechodzi procedurę weryfikacyjną. Część wniosków jest jednak odrzucana, ponieważ nie spełnia wymagań programu lub formularz zawiera błędy.
Najczęstsze przyczyny to:
- nieczytelnie wypełniony formularz,
zła data płatności – nie może być dokonana przed 23 lipca 2019, łącznie z zaliczką,
- brak zaświadczenia od OSD o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci,
- brak podpisania zgody na przetwarzanie danych osobowych RODO,
- brak oświadczenia o samodzielnym montażu instalacji (w przypadku, gdy była samodzielnie montowana),
- brak podpisu na dokumentach,
- błędnie wpisana moc instalacji,
- moc instalacji nie spełniająca wymogów programu “Mój Prąd”,
- panele wyprodukowane wcześniej nić 24 miesiące przed złożeniem wniosku,
- inwestycja nie może być rozbudową istniejącej instalacji,
- kwoty podane we wniosku, powinny być kwotami brutto.
Pamiętaj, że po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników, dlatego starannie i z uwagą wypełnij formularz.
Zanim wyślesz formularz, dokładnie sprawdź każdą rubryczkę i załącznik.
AKTUALIZACJA
II nabór wniosków został ZAKOŃCZONY
od 13 stycznia 2020 roku do 6 grudnia 2020 roku (włącznie)
NFOŚiGW informuje, że w związku z podejmowanymi działaniami związanymi z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
infolinia Mój Prąd zostaje zawieszona od dnia 13.03.2020 r. – do odwołania
Chcesz dowiedzieć się co z Twoim wnioskiem ?
Zachęcamy do korzystania ze strony internetowej SPRAWDŹ JEGO STATUS i zapraszamy do kontaktu e-mail.
Procedowanie wniosków "Mój Prąd" odbywa się na bieżąco.
Ze względu na dużą ilość wniosków złożonych w II naborze procedowanie prawidłowo złożonego wniosku wynosi ok. 4 miesiące. Prosimy o cierpliwość.